onsdag, november 18

Ett party som kommer stanna i hjärtat!


skumpa på lagret

förfest i bananskjulet

vid dukat bord

kramp i magen av skämten
från scen

vackert, vackert!

galaglada

superb förrätt; olika stadier av lax

smaklig varmrätt- men var det allt? magen kurrade
sannerligen efter den lilla "munsbiten"

fantasifull dessert

vi var ett stort gäng

många fotografer

häftig dimma som avtäcker dryck

paljetter, dryck & dessert- alla osade guld denna afton

när natten blir sen




I lördags stängde butiken redan klockan sex på kvällen då vi i personalen var bjudna på stor jubileumsfest. Tror att vi var 288 anmälda inklusive respektive, inte illa! Själv jobbade jag sent och redan någon timme innan stängning viskades det om att festen skulle börja redan i omklädningsrummet. Fast det var inte sant. 18.02 var nämligen den första flaskan Champagne öppnad och redo att intas på väg mot hastigt ombyte. I lunchrummet vägg i vägg lärde våra stiligt uppklädda respektive känna varandra över ett glas bubbel. Väl i omklädningsrummet jobbade vi kvinnor som ett lag. Någon drog hål på strumpbyxorna men fick en annans extrapar, jag fick hjälp att komma i klänningen och vid speglarna samsades vi ibland fyra stycken för att göra oss i ordning och hinna med taxin som var beställd. Fast det var ju ingen taxi utan limousine raka vägen till röda mattan! Men innan hann vi på grund av problem med logistiken med många glas bubbel på lagret, skratt och skoj. Mitt nyktra jag undrar vad tusan Securitasvakten som skulle "passa" oss tänkte bakom leendet. En studie i människan efter fritt antal glas bubbel.

Mitt starkaste ögonblick från Maxis jubileumsfest är inte ett ögonblick utan många. Dessa stod mina älskade kollegor för. Eftersom jag jobbat sent och inte varit med vid minglet stannade de nämligen, en efter en till för en kram vid bordet där jag satt och för att presentera sig. Efter ett tag såg jag en tår trilla ned för Uffes kind. När vi fick ett par minuter att viska med varandra såg han mig i ögonen och sa "Vet du vad som gör mig lyckligast av allt? Att se dig stråla här. Jag vet att du har det bra på jobbet, har hört vad du sagt men inte helt förstått. Hur uppskattad du är. Eller vilken tur du haft som hamnat just här." Och så gladde vi oss en stund åt livets lotteri. Jag stolt som en tupp, stolt över att få presentera mina nya vänner för Uffe och vice versa.
Efter trerättersmiddag med underhållning emellan, musikquizz, tal, vin, avec, fri bar och hyllningar blev det dans. Men den var jag knappt med på för fy katten så varmt det var inne i lokalen. Satt mest utanför och svalkade mig i ljumma novembernatten. En hjärtvärmande toppenkväll som jag sent kommer glömma!

Hoppas bara grannarna sov där vi vinglade gatan fram vid 2-snåret på morgonen. Jag i klackar som redan i helnyktert tillstånd var svåra att manövrera…




❤️

2 kommentarer:

  1. Åh så underbart! en kväll att minnas och ett jobb med goda kollegor som är värt att fira varje dag man går till jobbet :) att känna stolthet över vem man är och vad man gör! en liten glädjetår föll även på min kind under läsandet

    varm novemberkram från Tina, som har snö på marken idag.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snö, lyllo er! Vill också haaaa…
      Ja, visst är det viktigt för välbefinnandet. Tacksam för min tur mest varje dag och det var så roligt att få bjuda med Uffe in i gemenskapen.
      Kramar från ett Skåne där det åtminstone inte regnar för tillfället :)

      Radera