fredag, december 4

Rakt inte sämre


i pynt & städtagen innan dagen jobb




Tankarna snurrar, vet inte om jag ska börja genom att berätta om dagens mest omtänksamma kund?
Hon som handlade fisk av mig när jag fick ett astmahostanfall utan dess like och kände hur jag höll på att kvävas inombords samtidigt som jag ursäktade mig. Kvinnan fick med sig det hon skulle men kom tillbaks stunden efter och gav mig tabletter med ingefära samtidigt som hon viskade att de skulle göra susen… Förstå hur omtänksamt. Gulle!

Annars skulle jag kunna börja genom att skriva om hur hyllat ett inlägg jag gjort om torskrygg blivit inte bara på Facebook utan även i verkliga livet. Mina kollegor, närmsta chef, butikschef och ja- alla har pratat torskrygg samt matlagning med mig idag. Cheferna kanske lite mer i ordalagen att de vill att jag börjar skriva samt fota till Maxis facebooksida. Själv blev jag alldeles överumplad för ätit, skrivit och fotograferat har jag ju gjort så länge nu- bara för mitt eget höga nöjes skull.

Klurar även på om inlägget ändå borde startas med fyndet från Röda Korset? Där sprang jag nämligen in som hastigast mellan buss och arbete. Den som söker den finner till slut bästa herrbetjänten! Fick bära den med mig till jobbs där vänliga skratt utbröt. Betjänten fick vänta utanför mitt skåp till hemgång och när klockan var slagen ser jag på Facebook att en annan kollega fotat den, lagt ut bilden med frågan om någon som jobbar i fisken gör en tyst demonstration mot de trånga skåpen och behöver någonstans att vädra sina kläder… Haha, klockrent!

Jag: Vilken ytterst vacker kulör du har på dina läppar!
A: Tackar hjärtligast fina du!
O: Hela A är en enda vacker kulör!

Lite så har vi det på min del av det stora varuhuset och i sådant klimat blir världen rakt inte sämre.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar